Terbeli tanpa sengaja...
[ Day 6, Cabaran 21 hari 21 entry DAG. ]
Tahun 2019 genap 6 tahun usia rumah berteduh kami. Bila da masuk 6 tahun ni, mulalah mood nak ubah itu ini. Nasib baiklah suami jenis sekepala. Layan juga bab deko-deko ni. Pantang diusul cadangan, laju aje dipersetujuinya 🙊. Makanya, dari bulan lepas lagi startlah misi dua laki bini ni dok planning nak ubah sikit-sikit konsep dalam rumah ni.
Tengah sedap landing layan tv petang tadi, suami ajak pegi riki-riki kedai perabot. Niat asalnya nak survey-survey amik idea je. Singgah ler satu kedai ni yang tak jauh dari rumah. Tau pon sebab FB Ads die bukan main lagi hari-hari berlegar lalu lalang dekat wall. Dari luar, tengok wow cantik kedai ni. Maka berkobar-kobarlah 5 beranak berkawad satu-satu masuk ke kedai.
3 round kami tawaf kedai, semua sofa dah abes ditestnya. Sikit lagi anak-anak ai nak buat aksi stunt atas sofa tu. Penjual masih tak munculkan diri. Aik, kedai ni konsep layan diri ke ape? Kat sapa aku nak tanya ni? Lepas 10 minit, barulah turun staff dari tingkat atas.Tapi seminit dua je dia layan kami, lepas tu dia lari balik naik atas sambil suh kami tengok-tengok dulu. Oh, ada customer rupenye kat atas tu. Hmmm..Nak tengok mende lagi, abeh tengok dah ni. Walaupon ada jugak yang berkenan, warna menepati tema yang kami nak, tapi tulah feel macam tak sampai lagi. Lalu keluarlah ayat azimat "saya balik pikir dulu yaa" hihihi
Suami bawa pulak ke kedai perabot kedua. Dari luar nampak gah kedainya, tapi harganya murah-murah juga dari biasa. Masuk-masuk kedai bukan main wangi baunya. Tak sempat tutup pintu dah tegak berdiri seorang staf tampan muka penuh senyuman dengan tutur kata yang sopan ready nak assist kami. Macam biasa, anak-anak ni mana aman kalau tak buat haru. Baru sempat cakap hai kat si penjual tadi, si kakak tiba-tiba buat hal. "Ummiiiii nak airrrr.kakak haussss".
Belum sempat ummi nak hamburkan kata-kata "Ko ni tadi tanak mintak air, kat kedai ni la baru nak air!", dengan pantas dan tuntas staff tu pegi amik 4 air mineral bagi kat kami. Terus turun parameter marah ummi. haha. Abes minum air cepat-cepat die amik minta nak tolong buangkan. Baru jalan selangkah tengok satu sofa, suami pulak cuit bahu. "Eeeee comotnya mulut raesya". Alamak! excited naw nak tengok sofa lupa pulak nak lap mulut si kecik comot makan coklat tadi. Skali lagi sepantas kilat staff tu datang bawakkan tisu. Fuhhh memang terbaik servis. Buat calon menantu pon bagus haa..
3 tingkat kedai, 2 kali naik turun. Gigih lagi staff tu layan peel 5 beranak ni. Semua kerusi nak ditest, semua die bagi explanation. Tak mendesak langsung kita suh beli kusi-kusi ni. Turun tangga siap tolong dokongkan anak sorang sebab mamat sorang tu mengada time tu la tak mo jalan. Kalau ikutkan, walaupon design kedai ni semua cun-cun belaka menepati citarasa, tapi takde tema warna yang kami carik. Tapi disebabkan layanan sikit punye baekk tadi, kami pulak rasa macam tak patot pulak kalau tak beli. Carik jugak mana yang sesuai. Dan akhirnya terbelilah kami sofa warna yang tidak dirancang tanpa sengaja.
Rambang Mata, Semua cantik tapi warna pulak tak kena
Good Customer Service.
Nampak tak, betapa pentingnya kita bagi layanan yang baik pada customer, supaya customer rasa suka nak membeli dengan kita. Tak kisah kita jual produk apa, kalau customer rasa selesa dengan kita, jual lah apa pon, insyaAllah dibelinya. Kerek-kerek sangat nak ke mana?
Sekian,
Yang kene jual bantal DAG lebih bulan ni sebab nak cover duit sofa,
ML SHIDA SALIM
11 Comments
Tak sabar aii nak raya rumah kak shida tahun ni. Haha
ReplyDeletehahaha jangan la tunggu raya..meh datang rumah meh.. nak networking dengan master leader amin ni
DeleteYg mana sofanye tu..hihi
ReplyDeleteyang paling murah dan paling senang matching. haha
DeleteLawa gak kaler tu
ReplyDeletetu la geram tengok..tapi tak kena pulak dgn tema rumah.. kecewa iolls
DeleteIoollsss nk g raya klang nt
ReplyDeletejejomssss...raya sambil bernetworking.. banyak nak menuntut ilmu dengan nurul ni
DeleteAwal shopping sofa. .😆😆
ReplyDeletehaha mood raya awal taun ni..
Deletehaha kalau nak ter, kene sekarang. dekat raya ni banyak benda lain nak kene cover..hihihi
ReplyDelete